Przyjmuje się, że uniwersalnym projektowaniem w edukacji można określić taki zbiór zasad opracowywania programów nauczania czy scenariuszy zajęć, które stwarzają możliwość ich realizacji z uczniami bez względu na ich stan zdrowia, możliwości psychofizyczne, indywidualne potrzeby rozwojowe czy pochodzenie etniczne. Uniwersalne projektowanie w edukacji zapewnia sposób formułowania celów, doboru metod, materiałów i form oceniania, które mogą być zastosowane w odniesieniu do wszystkich uczniów. W założeniu uniwersalne projektowanie w edukacji wymusza elastyczne podejście podczas tworzenia zasobów dydaktycznych, aby możliwe było dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb.
Na pierwszy rzut oka możesz pomyśleć, że TikTok to miejsce zabawnych filmów, a nie promowania produktów i usług, czy po prostu do dzielenia się swoją codziennością i tworzenia społeczności. Jednak TikTok oferuje ogromny potencjał dotarcia do odbiorców w zabawny i kreatywny sposób. Użytkownicy TikToka są bardzo zaangażowani, uwielbiają udostępniać treści i otwierają aplikację wiele razy dziennie. Możesz więc pokazać swoją kreatywną stronę, dodać humoru do swoich postów i bardzo łatwo wstawić popularną w danym momencie muzykę.
AI (sztuczna inteligencja) jest stosunkowo nową dziedziną, która rozwija się bardzo szybko i znajduje zastosowanie w różnych dziedzinach życia, w tym także w katechezie. Jednym z potencjalnych zastosowań AI w katechezie jest tworzenie interaktywnych narzędzi i aplikacji, które mogą pomóc uczniom lepiej zrozumieć i opanować treści katechetyczne.
Tutoring jest coraz częściej stosowaną w edukacji metodą indywidualnego nauczania i wychowania, która umożliwia odniesienie się do każdego ucznia z osobna, a tym samym wpływa na poprawę efektywności procesu edukacyjno-wychowawczego.
W szkole istotna jest funkcja wychowawcy. Od niego w dużej mierze zależy, czy uczniowie będą się czuli bezpiecznie i swobodnie ze sobą, w jakim stopniu będą zmotywowani do nauki. Zbudować z grupy przypadkowo zebranych uczniów efektywny zespół klasowy nie jest łatwo.
Czy słyszeliście Państwo o STEAM? Zapewniam – nie jest to sekta, choć brzmi nieco dziwnie. A może macie w szkole sprzęt z Programu Laboratoria Przyszłości, a brak Wam pomysłu, jak te narzędzia wykorzystać na swoich zajęciach? W tym artykule chciałabym uchylić rąbka tajemnicy i być może zainspirować, pokazać, że można spróbować pokonać strach przed wykorzystaniem technologii na własnych lekcjach.
Każdy ma marzenia. Mniejsza część z nas ma konkretne plany, a najmniej z nas ma dobrze sformułowane cele i konsekwentnie je osiąga. Jeśli należysz do tych, którzy nie wierzą w spełnienie noworocznych postanowień, a w fakty i swoją moc sprawczą, wiesz zapewne, że musisz nauczyć się dobrze planować. W przeciwnym razie będziesz częścią czyjegoś planu.
Tym słynnym nauczycielskim zdaniem chciałabym Państwa zaprosić do zapoznania się z przedstawioną przeze mnie w tym artykule wirtualną tablicą, którą można wykorzystać na swoich lekcjach religii. W dzisiejszym artykule chciałbym zaproponować kilka odsłon tej samej aplikacji, którą można wykorzystać tak online, jak i offline.
Każdy kiedyś marzył o napisaniu własnej książki, a tu właśnie nadarza się taka okazja. Book creator to kreatywne narzędzie, które może stać się pomocą w przygotowaniu kolejnych atrakcyjnych lekcji religii.