Pedagogia Tolerancji. Podążając za Karolem Wojtyłą to projekt, który był realizowany przez Instytut Nauk Teologicznych Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego. Miał on za zadanie kształtować myślenie, postawy i zachowania dotyczące drugiego człowieka, które są oparte na poszanowaniu jego godności, bez wykluczania i dyskryminowania; kategoryzowania i wartościowania na lepszych lub gorszych, na naszych i obcych.
Twórcy projektu postawili sobie za cel pokazanie tolerancji jako postawy w duchu myślenia i pedagogii Karola Wojtyły. Projekt zakładał zapoznanie z nauczaniem Jana Pawła II skierowanego do młodych podczas Światowych Dni Młodzieży. Podstawową metodą, którą zastosowano w realizacji programu, była metoda nauczania refleksyjnego, która polega na poszukiwaniu odpowiedzi na pytania: czym jest postawa tolerancji i jak ją praktykować na co dzień w XXI w., zwłaszcza w czasie, w którym dotknięci jesteśmy m.in. kryzysem uchodźczym spowodowanym wojną w Ukrainie oraz zakończeniem ponaddwuletniej izolacji związanej z pandemią COVID-19.
Uczestnicy projektu mieli możliwość wzięcia udziału w kilku spotkaniach i dyskusjach na polskich uniwersytetach m.in. w Olsztynie, UMSC w Lublinie oraz na Wydziale Teologicznym w Opolu, który był głównym koordynatorem projektu.
POLECAMY
Czym jest Pedagogia Tolerancji?
Definicję można przeczytać na stronie projektu: Pedagogia Tolerancji oznacza proces formowania człowieka wewnętrznie silnego, świadomego wartości, na których buduje własną tożsamość, rozumiejącego inność w drugim człowieku. Realizuje się przede wszystkim w spotkaniu z drugim człowiekiem, zwłaszcza wtedy, gdy traktowany jest on osobowo, a nie przedmiotowo. Ważną rolę w procesie pedagogiczno...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!