W szkole istotna jest funkcja wychowawcy. Od niego w dużej mierze zależy, czy uczniowie będą się czuli bezpiecznie i swobodnie ze sobą, w jakim stopniu będą zmotywowani do nauki. Zbudować z grupy przypadkowo zebranych uczniów efektywny zespół klasowy nie jest łatwo.
Kto pracuje w dobrym zespole, uczy się od innych uczestników, uczy się też lepiej, z większym zaangażowaniem i motywacją. Szybciej też potrafi wypracować poczucie własnej wartości – bez którego nie sposób być kreatywnym. Lekcje wychowawcze to szczególne wyzwanie dla nauczycieli. Nie wszyscy czujemy satysfakcję z ich prowadzenia. Czasem pozwalamy, by zdominowały je czynności porządkowo-administracyjne, czasem narzekamy na brak zaangażowania uczniów lub mamy poczucie braku kompetencji do podejmowania niektórych tematów. Jak jednak sprawić, aby lekcje były bardziej interesujące dla uczniów i jak obudzić w nich pasję?
POLECAMY
Małe dzieci lubią, gdy wiele się dzieje oraz gdy mogą poznawać nowe rzeczy. Szkoła często zapewnia im taką możliwość. Jednak nieraz schematyczne i szablonowe podejście do nauczania zabija w nich tę chęć odkrywania. Dlatego nauczyciele są szczególną grupą pracowników, od której wymaga się kreatywności i elastyczności.
Lekcje wychowawcze – jak je przygotować i co na nich robić?POZNANIE UCZNIÓW INTEGRACJA I PRACA W GRUPIE |
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!