Nasi uczniowie to pokolenia Z i Alfa, czyli Google Kids, które doskonale odnajdują się w dzisiejszym cyfrowym świecie. Dzieci i młodzież umiejętnie posługują się różnymi „apkami”, odnajdując się także w różnorodnych, nierzadko fake’owych, treściach mediów społecznościowych. „Smartfonowi” uczniowie doskonale operują narzędziami i urządzeniami multimedialnymi. Ta przestrzeń jest dla nich miejscem, w którym spędzają znaczną część swojego życia. Dla nas jest to na pewno katechetyczne wyzwanie, aby przy umiejętnym ich zastosowaniu głosić Dobrą Nowinę.
Nieodłącznym atrybutem szkoły jest… no cóż, tablica. A z czym ona się nam kojarzy? Najczęściej z zielonym kolorem i „ubabranymi” w białą kredę nauczycielskimi rękawami. W tych lepiej wyposażonych szkołach są już do dyspozycji białe tafle z kolorowymi pisakami.
W ostatnim roku rozwinęła się baza z interaktywnymi narzędziami, które można wykorzystać w swojej katechetycznej pracy. Tradycyjne zielone tablice odeszły, przynajmniej na czas zdalnego nauczania, do lamusa.
Wśród interaktywnych tablic prym wiodą PADLET oraz WAKELET. I to temu ostatniemu narzędziu chciałabym się przyjrzeć i pokazać jego możliwości oraz zastosowanie na lekcji religii.
WAKELET to strona/aplikacja tworząca społeczność, której członkami i członkiniami są edukatorzy z całego świata. Platforma ciągle się zmienia za sprawą komunikacji i propozycji jej użytkowników. Aplikacja jest już dostępna od kilku miesięcy w języku polskim – właśnie dzięki sprawnej komunikacji pomiędzy osobami, które z niej korzystają, a jej twórcami. Co ciekawe, można także zdobyć odznaki, a są to Community Member (Członek Społeczności), Community Leader (Lider Społeczności) i Ambasador (Ambasador). Odzwierciedlają one nasze...