Wizerunek nauczyciela w sieci

Z praktyki katechety

Postrzeganie zawodu nauczyciela podlega ciągłym zmianom. Nieraz słyszy się, że kiedyś ta profesja cieszyła się dużym poważaniem i oznaczała swego rodzaju prestiż. Obecne czasy, cyfryzacja, powszechność dostępu do Internetu i ogólnie pojęta globalizacja skłania nas do refleksji nad zastanym stanem postrzegania zawodu nauczyciela oraz tym, jak to postrzeganie zmieniać.

W tej polemice mogą pojawiać się pytania dotyczącego tego, czy w ogóle jest konieczne,  aby kreować wizerunek, pewną markę osobistą, czy być może lepiej pozostawić wszystko samemu sobie jako niezależnie żyjący byt. Zanim jednak podejmiemy ten temat, skupmy się na Internecie i jego idei, a także na tym, co możemy w nim odnaleźć i w jaki sposób funkcjonuje. 
Internet jako medium dynamicznie reaguje na nowe trendy. Powstanie tego nośnika zapoczątkowało rewolucję różnych przemian, które kiedyś potrzebowały dłuższego czasu, aby mogły być wdrożone. Dziś jest jednak inaczej. Żyjemy w dwóch rzeczywistościach: w świecie realnym i wirtualnym. Poprzez szybki przepływ informacji jesteśmy w stanie komunikować się i docierać z informacją do każdego człowieka na całym świecie, jeśli tylko obie strony przekazu mają dostęp do Internetu. Dzięki rozwojowi technologii stajemy się użytkownikami nowych nośników. Szybki rozwój możemy dostrzec przede wszystkim w dziedzinie komputeryzacji oraz telefonii komórkowej. Ostatnie lata funkcjonowania społeczeństwa wytworzyły potrzebę ciągłej dostępności człowieka. Rozwój technologiczny XXI wieku daje możliwość dotarcia do narzędzi, które wcześniej można było obsługiwać tylko z poziomu komputerów, a jeszcze wcześniej z poziomu urządzeń, takich jak maszyna do pisania czy aparat analogowy. Przywiązuje się dużą wag...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Katecheza"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dostęp do filmów szkoleniowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy