„Swojskie produkty” czy kserówki? – czyli jak stworzyć własne karty pracy na Wielki Post

Nowoczesne metody nauczania

Zaczął się kolejny okres liturgiczny, tj. Wielki Post. W szkole nauczanie przechodzi raz na zdalne, raz na hybrydowe, czasem nawet udaje się być stacjonarnie w szkole i zobaczyć „prawdziwych” uczniów i uczennice, a nie tylko kolorowe awatary na ekranie komputera. To doświadczenie jest z pewnością trudne zarówno dla nauczycieli, jak i dla uczniów. Jak urozmaicić zatem proces dydaktyczny w kolejnych odsłonach wirtualno-stacjonarnych spotkań? Jak sprawić, aby uczniowie i uczennice byli nieco bardziej aktywni na katechezie?

W swoim artykule chciałabym przedstawić kilka propozycji stron, dzięki którym będzie można stworzyć własne kary prace, nieco nieszablonowe. Moim zdaniem dzisiejsza katecheza potrzebuje właśnie takiego podejścia.
Każdy z nas ma czasem wrażenie, że na prowadzonych zajęciach cóż… wieje nudą i chce się coś zmienić, ulepszyć, wprowadzić takie formy pracy, by uczniowie, wychodząc z lekcji, mieli przekonanie, że dziś czas minął za szybko, chętnie by jeszcze zostali. Czasem dzięki małym modyfikacjom zajęcia mogą stać się bardziej dynamiczne, uczniowie będą się bardziej na nich koncentrować, a i my sami powinniśmy się dobrze „bawić”. Co jest do tego potrzebne? Narzędzia, które nieco nam ułatwią proces dydaktyczny. Pamiętajmy, że narzędzie jest jedynie środkiem do celu.
Chciałabym zaproponować kilka stron internetowych, na których zgodnie ze swoim pomysłem i aktualnie realizowaną tematyką możemy stworzyć swoje własne, autorskie karty pracy. Wszystkie są darmowe, nie trzeba się do nich logować.
Mamy już Wiel...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Katecheza"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dostęp do filmów szkoleniowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy