W takim spojrzeniu na rzeczywistość trudno jest uczniom zrozumieć przypowieść o talentach. Mają oni poczucie, że to ich nie dotyczy. Zawsze podczas lekcji o talentach starałam się z klasą najpierw odkryć i nazwać jak najwięcej zdolności, jakie mogą posiadać ludzie. Wspólnie byliśmy w stanie wypisać ich naprawdę wiele i wśród nich każdy uczeń był w stanie odnaleźć siebie. W ten sposób mogliśmy niejako udowodnić, że każdy dostał od Pana Boga jakiś dar. Idealną pomocą w ujęciu tego tematu okazał się też niespełna dwudziestominutowy film Cyrk Motyli. Warto zrealizować lekcję o talentach na podstawie tego właśnie filmu, ale wraz z wykorzystaniem poniżej opisanych metod, które pomogą rozwinąć szerzej wspomniany temat. Nie jest to typowy scenariusz lekcji, ale raczej propozycja metod do wyboru, w zależności od czasu, jakim dysponujemy, i otwartości czy inteligencji emocjonalnej klasy, którą uczymy. U mnie zazwyczaj wygląda to tak, że na pierwszej lekcji oglądamy film i rozmawiamy o nim, a na drugiej prowadzę zajęcia o talentach. Bywa, że uczniowie tak wciągną się w niektóre zadania i metody, że realizujemy temat na trzech godzinach lekcyjnych. Jeśli jednak mamy ograniczony czas, można poprosić uczniów, by obejrzeli film w domu, a nawet rozdać arkusze z pytaniami otwartymi (poniżej), które pomogą im się zastanowić nad tematem.
POLECAMY
Cyrk Motyli
Film ukazuje grupę cyrkowców, którzy podróżują wraz z właścicielem Cyrku Motyli – Mendezem – i występują w różnych miastach. Pewnego dnia sami postanawiają odwiedzić inny cyrk. Trafiają do miejsca, w którym spotykają: kobietę z brodą, siostry syjamskie, mężczyznę wytatuowanego od stóp do głów, a na koniec widzą człowieka,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!