Dołącz do czytelników
Brak wyników

Z praktyki katechety

19 listopada 2021

NR 12 (Listopad 2021)

Krzyżówka zamknięta w kodzie QR – jakie informacje możesz ukryć dla swoich uczniów w ramach pracy domowej?

0 11

Wykorzystanie multimediów w pracy katechetycznej jest dziś stałym punktem prowadzonych zajęć. Nie chodzi oczywiście o to, aby każda lekcja była „zaapkowana” i „zatikowana”. Odpowiednie narzędzie ma pomóc w procesie dydaktycznym, ale nie jest celem samym w sobie. Zastosowane aplikacje i platformy nie powinny zasłaniać celów lekcji religii, czyli przekazywania Dobrej Nowiny.

Dlaczego warto wykorzystywać tik1 na lekcji:

POLECAMY

Argumenty za2: Argumenty przeciw:
  • budzą ciekawość ucznia
  • absorbują uwagę uczniów i dekoncentrują
  • zaspokajają potrzebę działania
  • wymagają innej organizacji lekcji
  • ułatwiają przebieg komunikacji
  • koncentrowanie się na sobie
  • wyzwalają zdolność współdziałania
  • włączone telefony przeszkadzają w lekcji
  • wzrost aktywności i zaangażowania uczniów
  • wzrost aktywności pobocznej uczniów


A oto przykład narzędzia, które warto wykorzystać na swoich lekcjach religii oraz przy wykonywaniu zadania domowego, które nie będzie nudne. Stanie się ono na pewno wyzwaniem, a może przygodą.

Krzyżówka3

To ciekawa forma zabawy, sprawdzenia wiadomości, stawiająca uczniów na pozycji osoby poszukującej. Czasem sami uczniowie mogą być twórcami krzyżówek.
Polecam anglojęzyczny portal Crossword Labs https://crosswordlabs.com/ – bez rejestrowania można w prosty i szybki sposób stworzyć krzyżówki, które po ich wygenerowaniu możemy pobrać poprzez link (Share), rozwiązywać online lub pobrać w postaci pliku PDF lub Word.

Jak to działa? Wystarczy wpisać tytuł, a następnie we...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Katecheza"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dostęp do filmów szkoleniowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy