Zamaluj kod – lekcja o Cyrylu i Metodym

Scenariusz lekcji szkoła podstawowa

Zajęcia z pomysłem Otwarty dostęp
Czas trwania 45 minut
Cel lekcji Zapoznanie uczniów z postaciami Cyryla i Metodego
Korelacja z przedmiotami
  • Uczeń zna najważniejsze fakty z życia Cyryla i Metodego
  • Uczeń wie, że Cyryl i Metody to patroni Europy
  • Uczeń potrafi wymienić nazwy państw słowiańskich
  • Uczeń zna flagi państw europejskich
Korelacja z przedmiotami
  • język polski
  • historia
  • geografia
Metody
  • praca w grupie

Przed lekcją
Nauczyciel, korzystając ze strony internetowej http://mal-den-code.de, przygotowuje kod QR. Po wejściu na stronę klika Code erstellen. W miejscu oznaczonym „text” wpisuje: „Brawo! Zapracowałeś na szóstkę!”, następnie klika Code zum ausmalen erstellen i wybiera z listy opcję Mittel (1–9).

POLECAMY

Nauczyciel pobiera na komputer obie wersje. Kod do zamalowania kseruje dla każdej grupy. Zamalowana kopię nauczyciel zatrzymuje dla siebie, aby wiedzieć, które cyfry podyktować uczniom.Nauczyciel pobiera na komputer obie wersje. Kod do zamalowania kseruje dla każdej grupy. Zamalowana kopię nauczyciel zatrzymuje dla siebie, aby wiedzieć, które cyfry podyktować uczniom.

Przebieg zajęć

Wstęp
Dzielimy klasę na cztero- lub pięcioosobowe grupy. Rozdajemy uczniom przygotowane kody. Wyjaśniamy, że ich zadaniem będzie wykonanie czterech zadań. Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymają cyfrę, którą będą musieli zamalować....

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy