Zawsze w kontakcie z uczniem sprawiającym trudności o charakterze wychowawczym kluczowe są rozmowa, dialog i samopoczucie po jej zakończeniu, tak samego ucznia, jak i nauczyciela/pedagoga. Celem rozmowy powinno być zdjęcie z ucznia poczucia lęku, ośmielenie go i zachęcenie do zaangażowania się w próbę wspólnego rozwiązania jego problemu. Od tej rozmowy zależy, czy odbędą się kolejne.
POLECAMY
Przekaz kierowany do ucznia powinien opierać się na następujących zasadach:
- Staram się ciebie zrozumieć.
- Staram się wyobrazić sobie, co czujesz.
- Akceptuję twoje uczucia.
- Jeśli chcesz, pomogę ci znaleźć możliwe rozwiązania.
- Ty postanowisz, które rozwiązanie będzie dla ciebie najlepsze.
NAUCZYCIELKO! NAUCZYCIELU!
Nikt – a...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!