Ulotki do pokoju nauczycielskiego

Rozwój osobisty katechety

Jak rozmawiać z trudnym uczniem, żeby mu pomóc, a nie pogłębić jego problem?

Zawsze w kontakcie z uczniem sprawiającym trudności o charakterze wychowawczym kluczowe są rozmowa, dialog i samopoczucie po jej zakończeniu, tak samego ucznia, jak i nauczyciela/pedagoga. Celem rozmowy powinno być zdjęcie z ucznia poczucia lęku, ośmielenie go i zachęcenie do zaangażowania się w próbę wspólnego rozwiązania jego problemu. Od tej rozmowy zależy, czy odbędą się kolejne. 

POLECAMY

Przekaz kierowany do ucznia powinien opierać się na następujących zasadach:

  1. Staram się ciebie zrozumieć.
  2. Staram się wyobrazić sobie, co czujesz. 
  3. Akceptuję twoje uczucia. 
  4. Jeśli chcesz, pomogę ci znaleźć możliwe rozwiązania. 
  5. Ty postanowisz, które rozwiązanie będzie dla ciebie najlepsze.
     

NAUCZYCIELKO! NAUCZYCIELU!

Nikt – a...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Katecheza"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dostęp do filmów szkoleniowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy