Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zajęcia z pomysłem , Otwarty dostęp

20 marca 2020

NR 2 (Marzec 2020)

Tajemnice Triduum Paschalnego
Szkoły ponadpodstawowe

77
Typ szkoły Ponadpodstawowa
Cel ogólny Zapoznanie uczniów z sensem przeżywania Triduum Paschalnego
Cele szczegółowe
  • uczeń wie co to jest Triduum Paschalne,
  • uczeń zna wydarzenia Triduum Paschalnego,
  • uczeń rozumie symbolikę liturgii okresu Triduum
Metody pracy
  • kula śniegowa,
  • burza mózgów,
  • koło fortuny

Wstęp

Po modlitwie nauczyciel rozdaje każdemu uczniowi połówkę białej karki. Każdy zapisuje na niej skojarzenia związane z Triduum Paschalnym. Uczniowie po kolei łączą kartki w jedną dużą kulę. Katecheta odczytuje odpowiedzi uczniów. Cała klasa na podstawie odpowiedzi tworzy definicję Triduum Paschalnego. 
Główna część lekcji

  1. Nauczyciel przygotowuje grę internetową „Koło fortuny”. W internecie dostępnych jest wiele kreatorów tej gry. Można skorzystać ze strony: https://wheeldecide.com/. Chętni uczniowie losują pytanie i odpowiadają na nie lub pozwalają udzielić odpowiedzi koleżance lub koledze.

Pytania:

  • Z okazji jakiego żydowskiego święta Jezus spożywał z uczniami Ostatnią Wieczerzę?
  • W jakim dniu Pan Jezus spożył z uczniami Ostatnią Wieczerzę?
  • Imię apostoła, który zdradził Jezusa?
  • Jakie sakramenty zostały ustanowione podczas Ostatniej Wieczerzy?
  • Jak nazywał się ogród, w którym modlił się Jezus?
  • Ile zapłacono za zdradę Jezusa?
  • Kim był Barabasz?
  • Jaki gest uczynił Piłat przed...

Artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników w ramach Otwartego Dostępu.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy