Typ szkoły | Ponadpodstawowa |
Cel ogólny | Zapoznanie uczniów z sensem przeżywania Triduum Paschalnego |
Cele szczegółowe |
|
Metody pracy |
|
Wstęp
Po modlitwie nauczyciel rozdaje każdemu uczniowi połówkę białej karki. Każdy zapisuje na niej skojarzenia związane z Triduum Paschalnym. Uczniowie po kolei łączą kartki w jedną dużą kulę. Katecheta odczytuje odpowiedzi uczniów. Cała klasa na podstawie odpowiedzi tworzy definicję Triduum Paschalnego.
Główna część lekcji
POLECAMY
- Nauczyciel przygotowuje grę internetową „Koło fortuny”. W internecie dostępnych jest wiele kreatorów tej gry. Można skorzystać ze strony: https://wheeldecide.com/. Chętni uczniowie losują pytanie i odpowiadają na nie lub pozwalają udzielić odpowiedzi koleżance lub koledze.
Pytania:
- Z okazji jakiego żydowskiego święta Jezus spożywał z uczniami Ostatnią Wieczerzę?
- W jakim dniu Pan Jezus spożył z uczniami Ostatnią Wieczerzę?
- Imię apostoła, który zdradził Jezusa?
- Jakie sakramenty zostały ustanowione podczas Ostatniej Wieczerzy?
- Jak nazywał się ogród, w którym modlił się Jezus?
- Ile zapłacono za zdradę Jezusa?
- Kim był Barabasz?
- Jaki gest uczynił Piłat przed skazaniem Jezusa?
- Ile jest stacji drogi krzyżowej?
- Kogo Pan Jezus spotkał podczas drogi krzyżowej?
- W czyim grobie złożono ciało Jezusa?
W celu zachowania koła fortuny należy skopiować link. Link jest dł...