Przerywniki i rozruchy śródlekcyjne
mogą stać się kluczem do osiągnięcia najważniejszych pedagogicznych celów i pozytywnie wpływają na jakość nauczania oraz uczenia się. Niezależnie od tego, czy uczysz matematyki, języka angielskiego, plastyki albo jesteś wychowawcą przedszkola bądź dzieci w wieku wczesnoszkolnym, przerwy śródlekcyjne zrewolucjonizują Twój sposób prowadzenia zajęć.
POLECAMY
Po co ruszać się na lekcjach?
Regularny wysiłek fizyczny w życiu każdego człowieka to konieczność. Wpływa pozytywnie na każdy aspekt zdrowia – wspomaga rozwój fizyczny, psychiczny i emocjonalny. Naukowcy nie mają wątpliwości, że regularny ruch wpływa także na lepsze wyniki dziecka w szkole. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca dzieciom i młodzieży 60 minut wysiłku fizycznego o umiarkowanej lub dużej intensywności aerobowej dziennie1. Podczas zwyczajnych dni nauki szkolnej uczniowie mają okazję zadbać o ruch jedynie na lekcjach wychowania fizycznego, na dodatkowych zajęciach sportowych lub w swobodnych zabawach po lekcjach, jeśli mają na nie czas. Nadmiar obowiązków i oczekiwań wypiera naturalną potrzebę ruchu, tak bardzo potrzebną mózgowi.
Jednocześnie szkoła stawia przed sobą wiele zadań dydaktyczno-wychowawczych, wśród których aktywność fizyczna powinna być traktowana jako jeden z podstawowych czynników wpływających na dynamikę rozwoju ucznia, niwelujących ujemne wpływy przeciążenia szkolnego.
Często zapominamy o tym, że mózg ucznia zmuszany jest do dużego wysiłku intelektualnego nie tylko na naszej lekcji. Z tego powodu często dające się zauważyć znużenie i zmęczenie ucznia nie musi oznaczać, ż...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!