Nie muszę mieć wszystkiego, co chcę

Zajęcia z pomysłem
Cel dydaktyczny Ukazanie elementarnych potrzeb człowieka na przykładzie dzieci Afryki
Cel 
wychowawczy
Wzbudzenie wrażliwości na krzywdę innych oraz potrzebę wyrzeczenia w celu wspierania i niesienia pomocy drugim
Cele operacyjne Uczeń
  • samodzielnie formułuje własne wnioski,
  • potrafi podać przykłady pomocy,
  • identyfikuje tekst z Ewangelii z poleceniem samego Boga,
  • podejmuje samodzielną wypowiedź na temat omawianych kwestii
Cele
rewalidacyjne
Uczeń
  • rozwija w sobie spostrzegawczość,
  • radzi sobie z nowym sposobem zawartej informacji,
  • zapamiętuje i myśli logicznie,
  • zdobywa samodzielność w wy­­powiedzi
Metody pracy
  • metoda słoneczka, 
  • wykład, 
  • dyskusja, 
  • analiza biblijna, 
  • odczyt statystyk, 
  • pogadanka, 
  • pokaz
Formy pracy indywidualna, grupowa, zbiorowa
Pomoce 
dydaktyczne
  • Pismo św. Nowego Testamentu, 
  • tematyczne opracowania własne, 
  • modlitwa Ojcze nasz


Człowiek pyta

Rozmowa z uczniami dotycząca przeznaczania pieniędzy z kieszonkowego. Każde dziecko dostaje 1 zł. 
– Co zrobisz z tą niewielką kwotą pieniędzy? (wypowiedzi uczniów)

POLECAMY

Nie wszyscy w swoim życiu mają takie szczęście, by posiadać choćby małą kwotą pieniędzy na zaspokojenie swoich małych pragnień.

Uczniowie otrzymują zadanie:
Rozdajemy papierowe talerzyki. Na jednej połowie wypisują rzeczy konieczne i niezbędne do życia, a na drugiej rzeczy, bez których można żyć. Po wykonaniu pole...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Katecheza"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dostęp do filmów szkoleniowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy