Cel główny |
Uczniowie poznają cel lekcji religii w szkole |
Cele
szczegółowe |
Uczeń:
- potrafi uzasadnić potrzebę lekcji religii,
- potrafi wymienić podstawowe teksty biblijne mówiące o katechezie,
- zapoznaje się z kryteriami oceny oraz wymaganiami programowymi
|
Metody pracy |
- metody polisensoryczne – oddziaływanie na zmysł węchu i smaku,
- miniwykład – pogadanka,
- rozmowa kierowana,
- praca z tekstem źródłowym,
- praca w parach
|
Forma pracy |
- grupowa (praca w parach)
- indywidualna
|
Środki dydaktyczne |
- dowolnie wybrany olejek eteryczny lub aromatyczna herbata, można skorzystać także z innego produktu, którego zapach nie jest jednoznaczny,
- teksty Ewangelii: Mt 28,16–20; Mk 16,15–16 (fakultatywnie),
- przygotowane karty z kryteriami oceny oraz wymaganiami programowymi,
- cukierki z przygotowanymi wcześniej fragmentami Psalmu 34: „Skosztujcie i zobaczcie, jak dobry jest Pan, szczęśliwy człowiek, który się do Niego ucieka”
|
Komentarz dla katechety
Nie bez powodu mówi się, że liczy się pierwsze wrażenie. Pierwsze lekcje (nie tylko lekcje religii) w szkole nie należą do zbyt ciekawych. Przez to, że na początku roku prawo szkolne obliguje nauczycieli do wprowadzenia takich zagadnień jak kryteria oceny czy...
Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.
Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto
Zaloguj się