Czy na 100% kocham Jezusa?

Zajęcia z pomysłem Otwarty dostęp
Cel główny Ukazanie uczniom nieskończonej Miłości Boga
Cele szczegółowe Uczeń:
  • zna historię powstania nabożeństwa do Serce Jezusowego,
  • podaje obietnice Pana Jezusa dla czcicieli Jego Serca,
  • opisuje symbolikę Serca Jezusowego i ją wyjaśnia,
  • omawia rolę wynagradzania Sercu Jezusowemu,
  • potrafi poprawnie zinterpretować akt wynagrodzenia Sercu Jezusa
Metody pracy
  • sondaż, 
  • miniwykład, 
  • film,  
  • prezentacja, 
  • medytacja, 
  • gra dydaktyczna
Formy pracy
  • zbiorowa,
  • indywidualna
Środki 
dydaktyczne
  • laptop, 
  • głośniki, 
  • ekran, 
  • tablica, 
  • marker, 
  • zeszyt, 
  • długopis, 
  • plansza z Sercem Jezusa, 
  • kartki z aktem wynagradzającym, 
  • telefony komórkowe uczniów


PRZEBIEG LEKCJI 

Wprowadzenie 

POLECAMY

  1. Katecheta wita się z uczniami.
  2. Nauczyciel i uczniowie wspólnie odmawiają Ojcze nasz.
  3. Sprawdzenie listy obecności.
  4. Zapis celu na tablicy, uczniowie zapisują temat w zeszytach: Czy na 100% kocham Jezusa?

Rozwinięcie

  1. Katecheta zaprasza uczniów do przeprowadzenia w klasie krótkiego sondażu na temat: Jak ludzie lekceważą Boga? Uczniowie wzajemnie siebie przepytują. Podsumowanie wyników: Ludzie lekceważą Boga poprzez grzechy ciężkie, profanacje, wojny, nienawiść, brak przebaczenia, nie interesują się Bogiem – brak czasu, sprawa wiary ludzi nie obchodzi, są bardziej atrakcyjne rzeczy. P...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy