Cel główny | Poznanie modlitwy różańcowej |
Cele szczegółowe |
Uczeń: POLECAMY
|
Metody pracy |
|
Wstęp: (15 min)
Nauczyciel rozpoczyna katechezę modlitwą, sprawdza obecność, a następnie przypomina wiadomości poznane na poprzedniej katechezie. Rozdaje każdemu uczniowi trzy karteczki samoprzylepne. Prosi, aby na jednej narysowali (opisali) wesołą sytuację ze swojego życia, na drugiej smutną, a na trzeciej sytuację szczególnie dla nich ważną. W czasie gdy uczniowie rysują, nauczyciel dzieli tablicę na trzy części. Uczniowie po kolei przyklejają w odpowiednich okienkach swoje prace. Nauczyciel podsumowuje prace uczniów.
Rozwinięcie: (20 min)
Nauczyciel prezentuje uczniom różaniec. Opisuje jego wygląd, liczy koraliki. Wyjaśnia do czego służy. Tłumaczy, że październik jest miesiącem różańcowym, czyli takim, w którym wierni codziennie spotykają się w kościołach, aby odmawiać różaniec. Podaje temat i cel lekcji. Katecheta nawiązuje do prac uczniów. Wyjaśnia, że w życiu Maryi i Jezusa też było wiele sytuacji smutnych, radosnych oraz bardzo ważnych, o których należy pamiętać. Sytuacje z życia Maryi i Jezusa nazywamy tajemnicami. Nauczyciel wymienia tajemnice. Jako ciekawostkę może nadmienić, że papież Jan Paweł II dodał do tajemnic różańcowych tajemnicę światła. Nauczyciel może pozwolić uczniom, aby sami wymienili, jakie sytuacje z życia Jezus...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!