Cel główny | Uczniowie poznają przeszkody uniemożliwiające zawarcie małżeństwa kościelnego i cywilnego |
Cele szczegółowe |
Uczeń:
|
Metody pracy |
|
Forma pracy |
|
Środki dydaktyczne |
|
Założenia wstępne
Konspekt jest przygotowany na minimum 3 lub 4 jednostki lekcyjne. Przed jego realizacją można przemyśleć „po swojemu” sposób rozłożenia materiału teoretycznego i praktycznego na poszczególne jednostki lekcyjne. Zaprezentowane metody oraz charakter konspektu są realizacją innowacji pedagogicznej zatwierdzonej na rok szkolny 2020–2021 w Zespole Szkół nr 1 im. Gustawa Morcinka w Tychach.
PRZEBIEG LEKCJI
Część wstępna (lub pierwsza jednostka lekcyjna)
Zaproponowany temat lekcji jest konsekwencją treści wcześniejszej katechezy: Małżeństwo cywilne czy kościelne? Co je różni?, której konspekt został już opublikowany w poprzednim numerze. Na początku lekcji po powitaniu uczniów i modlitwie należy powrócić do przypomnienia przymiotów małżeństwa sakramentalnego. Pomocą niech będzie tekst Ewangelii Mateusza, który był podstawowym tekstem minionej katechezy:
Katecheta rozdaje uczniom karty z fragmentem (Mt 19, 3–12) i prosi o jego przeczytanie:
Wtedy przystąpili do Niego faryzeusze, chcąc Go wystawić na próbę, i zadali Mu pytanie: «Czy wolno oddalić swoją żonę z jakiegokolwiek powodu?» On odpowiedział: «Czy nie czytaliście, że Stwórca od początku stworzył ich jako mężczyznę i...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!