Cel główny
|
Uczeń poznaje biblijne przymioty małżeństwa |
Cele
szczegółowe |
Uczeń:
- rozróżnia formy małżeństwa w Polsce,
- wymienia przymioty małżeństwa sakramentalnego,
- wymienia przymioty małżeństwa cywilnego,
- poznaje teksty przysięgi kościelnej i cywilnej,
- podaje różnicę między małżeństwem cywilnym a kościelnym,
- rozumie, dlaczego Bóg małżeństwo podnosi do rangi sakramentu
|
Metody pracy |
- lekcja odwrócona,
- miniwykład – pogadanka,
- rozmowa kierowana,
- praca z tekstem źródłowym,
- praca w parach
|
Formy pracy |
- grupowa (praca w parach),
- indywidualna
|
Środki dydakyczne |
- teksty przysięgi małżeńskiej obowiązujące w Urzędach Stanu Cywilnego w Polsce oraz przysięgi małżeńskiej składanej podczas ślubu kościelnego (konkordatowego),
- teksty Ewangelii Mateusza (Mt 19, 3–12),
- prezentacja multimedialna lub arkusze z wcześniej przygotowanymi tekstami, które są podstawą tematu lekcji,
- film z serii 3MC Co to jest małżeństwo https://www.youtube.com/watch?v=smjkwo30Atk,
- cytat z KKK (przygotować na osobnej kartce, do rozdania uczniom na końcu lekcji)
|
Część wstępna i powtórzenie wiadomości
Po powitaniu, modlitwie oraz sprawdzeniu obecności nauczyciel przystępuje do dialogu z uczniami. Można wykorzystać ćwiczenie zdań niedokończonych, które kończyło poprz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!