Cel główny | Ukazanie, na czym polega dobre przeżycie Adwentu |
Cele szczegółowe |
Uczeń: POLECAMY
|
Metody pracy |
|
Formy pracy |
|
Środki dydaktyczne |
|
Wstęp
- Modlitwa
- Sprawdzenie obecności
- Krótkie przypomnienie poprzedniej lekcji
- Podanie uczniom celu lekcji:
- dowiesz się, czym jest Adwent,
- jakie są symbole Adwentu,
- jak dobrze przeżyć Adwent.
Główna część lekcji
1. Rozpoczynamy od przeczytania fragmentu z Pisma Świętego (Mk 13, 33–37): Uważajcie, czuwajcie, bo nie wiecie, kiedy czas ten nadejdzie. Bo rzecz ma się podobnie jak z człowiekiem, który udał się w podróż. Zostawił swój dom, powierzył swym sługom staranie o wszystko, każdemu wyznaczył zajęcie, a odźwiernemu przykazał, żeby czuwał. Czuwajcie więc, bo nie wiecie, kiedy pan domu przyjdzie: z wieczora czy o północy, czy o pianiu kogutów, czy rankiem. By niespodzianie przyszedłszy, nie zastał was śpiących. Lecz co wam mówię, do wszystkich mówię: Czuwajcie!
Pytamy:
- do czego zachęca nas Jezus?
- kogo symbolizuje w tekście Pan?
Podsumowując wypowiedzi uczniów, uświadamiamy im, że Adwent, który rozpoczynamy w Kościele, jest oczekiwaniem na Boże Narodzenie, ale przypomina nam też o tym, że na tej ziemi jesteśmy tylko pielgrzymami i kiedyś przyjdzie nam spotkać się twarzą w twarz z Chrystusem, dlatego powinniśmy tak żyć, aby każdego dnia być gotowym na spotkanie z Nim.
Wyróżniamy trzy rodzaje Adwentu:
- historyczny – oczekiwanie na narodzenie Jezusa, które dokonało się w konkretnym czasie w historii,
- liturgiczny – czas przygotowania naszych serc na Święta Bożego Narodzenia, powtarza się co roku,
- eschatologiczny – oczekiwanie na przyjście Jezusa na końcu czasów.
2. W kościele w czasie Adwentu pojawiają się różne symbole charakterystyczne dla tego czasu. Poznamy je, skanując kody Q...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!