Cel główny |
Uczniowie poznają chrześcijańską wizję miłości łączącą małżonków |
Cele
szczegółowe |
Uczeń:
- poznaje kontekst historyczny cywilizacji grecko-rzymskiej, w której rozwijała się wizja miłości małżeńskiej,
- poznaje greckie terminy opisujące miłość w różnych aspektach,
- rozumie różnice wynikające z używania określonych pojęć słowa „miłość”,
- poznaje fragment ewangelijny ukazujący różnorodność semantyczną słowa „miłość”,
- potrafi wykazać różne poziomy miłości w odniesieniu do słów przysięgi małżeńskiej,
- potrafi wykazać konsekwencje pominięcia któregoś z określeń wchodzących w skład słowa „miłość”
|
Metody pracy |
- lekcja odwrócona,
- pytania otwarte po lekturze,
- miniwykład – pogadanka,
- praca z tekstem źródłowym,
- metoda zdań niedokończonych
|
Forma pracy |
- grupowa oraz indywidualna
|
Środki dydaktyczne |
- do metody lekcji odwróconej: Fragment książki o. Ksawerego Knotza OFMCap Akt Małżeński, szansa spotkani z Bogiem i współmałżonkiem http...
|