Cel główny | Ukazanie Boga jako Stwórcy świata |
Cele szczegółowe |
Uczeń:
|
Metody pracy |
|
Formy pracy |
|
Środki dydaktyczne |
|
Wstęp
- Modlitwa.
- Sprawdzenie obecności.
- Krótkie przypomnienie poprzedniej lekcji.
- Podanie uczniom celów lekcji:
- dowiesz się, w jaki sposób Bóg stworzył świat,
- dowiesz się, że Bóg stworzył świat jako dobry.
Główna część lekcji
- Wprowadzając w temat, pracujemy metodą zdań niedokończonych. Uczniowie mają dokończyć zdania:
- Aby zrobić stół, stolarz potrzebuje…
- Aby naprawić samochód, mechanik potrzebuje…
Prosimy chętnych uczniów o odczytanie odpowiedzi i podsumowujemy ćwiczenie, stwierdzając, że człowiek, aby coś stworzyć czy naprawić, potrzebuje materiałów, narzędzi, a na dzisiejszej lekcji dowiemy się, czego potrzebował Bóg, aby stworzyć świat. Aby odpowiedzieć na to pytanie, zapoznamy się z tekstem biblijnym.
Czytamy fragment z Pisma Świętego (Rdz 1, 1–31) lub puszczamy ten tekst na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9-izVd3EzDw.
- Pytamy uczniów:
- W jaki sposób Bóg stwarzał świat?
- Czy coś Mu było do tego potrzebne?
Bóg stworzył świat poprzez swoje Słowo. Mówił na przykład: „«Niechaj ziemia wyda rośliny zielone: trawy dające nasiona, drzewa owocowe rodzące na ziemi według swego gatunku owoce, w których są nasiona». I stało się tak.” (Rdz 1,11)
Bóg mówił, wystarczyło jedno Jego słowo i po kolei powstawały niebo, ziemia, morza, góry, zwierzęta, ptaki, ryby itd. Bóg nie potrzebuje materiałów ani narzędzi, aby coś powołać do życia, stwarza poprzez słowo, inaczej niż człowiek. W tym objawia się wielkość Boga, jego piękno i dlatego nazywamy go Stworzycielem, Stwórcą świata.
Pytamy uczniów: - Jak refren w opisie stworzenia świata powtarzały się jakieś słowa, kto zapamięta...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Katecheza"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dostęp do filmów szkoleniowych
- ...i wiele więcej!